Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

woensdag 6 mei 2015

Beestenboel



Onze schapen hebben hun jas uit. Afgelopen week heeft Thijs de schapen geschoren.

Helaas heb ik bij het kopen van onze grasmaaimachines (dat zijn de schapen voor ons) niet geweten welke soort schaap je het best kunt houden als je de wol wilt vervilten. Dit is een soort waar te veel Texels schaap inzit, en dat schijnt moeilijker te vervilten. Ik heb het wel een keer geprobeerd maar het pakt niet. Spinnen kan natuurlijk wel. Dus als iemand nog (vieze) wol,  wil laat het me weten.







Voor Antoinette staat er ook een tasje wol  klaar.
Misschien maar goed ook, anders had ik er nog een tijdrovende hobby bij.

Na het scheren kreeg deze wollige dame ook nog een manicure beurt.




Het is druk hier in het boerenland. De vogels vliegen af en aan. En in onze uilenkast zit weer een stelletje. Het vrouwtje is een andere dan vorig jaar. Maar ook deze keer weer 5 eieren, dus wellicht net als vorig jaar een vijfling op komst.

"Goede grond, genoeg voeding "was de reactie van de uilenwerkgroep



Ook onze roodwangschildpadden laten zich nu het warmer is meer zien. Heerlijk buiten op de steen in de zon, warmte absorberen.



10 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Liesbeth, er is mij een keer verteld, dat als je schapenwol hebt wat moeilijk te verwerken is, je dan Merino wol moet toevoegen. Enne.....nee, vieze wol, daar hou ik niet van. Leuk blogje !

Marja. zei

gezellig verhaaltje; nee, ook ik heb aan lapjes genoeg, hoef geen zak vuile wol.

Hannie de Beer zei

Leuk landelijk verhaal Wat mooi toch zo'n uilen vijfling straks!

Anita zei

Wat heerlijk zo de bestenboel, veel werk maar ook genieten.
Spannend die 5 uileneitjes, hoop dat ze allemaal mogen uitvliegen straks.
Heb er nog nooit een in het echt gezien, daar is het hier toch echt veels te druk voor, ik moet het doen met merels, mezen, spreeuwen, duiven, mussen en een roodborstje. En natuurlijk de meeuwen.

janneke zei

Voorjaar op de boerderij! Gezellig!
En alles wordt weer zo mooi groen!!!!

Jo Huijsman zei

Het genieten spettert van je blog

Unknown zei

hoi Liesbeth,
Wat voor soort schapen hebben jullie?
Ik heb nl de laatste tijd stiekem toch de wens ooit nog eens een schapen vacht te willen en daar een wolletje van te spinnen.
groetjes rian

رامز المثاليه zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
رامز المثاليه zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Juan zei

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

Zoeken in deze blog