Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

donderdag 13 november 2014

Round Robin voor Trees

De Round Robin voor Trees is opgestuurd, haar vogel is naar huis gevlogen. Ik mocht de laatste 2 randen toevoegen. Trees voegt natuurlijk de eindranden of misschien wel meer toe. Nu is het weer haar quiltje

Ik heb gekozen voor de kleur blauw, ten eerste om de blauwe  lucht goed te laten uitkomen.

De bovenrand is door mij gemaakt: veertjes in de mooie blauwe lucht. Het merendeel van de veertjes is gestempeld, met behulp van een stencil.
Twee veertjes zijn geborduurd en er apart opgenaaid. Als inspiratie had ik een klein veertje dat ik op mijn wandelingen gevonden heb.










Ik borduur op organza met aquavlies, een soort plastic vlies, dat oplosbaar is in water. Na het uitspoelen blijft er dit over





Detailfoto van het tweede veertje










De linkerrand is door mij gemaakt; de vogelhuisjes in  het blauw voor de "nodige rust"
Er zitten al genoeg opvallende accenten in de quilt.
Ieder huisje is anders, het zijn wel allemaal zelfgeverfde lappen


Hier nog een detailfoto

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuk gedaan Liesbeth! Mooie applicaties ,ze zorgen inderdaad voor rust in het geheel.

Jo Huijsman zei

Mooi geheel van gemaakt Liesbeth en bijzonder leuk om vrijdag jouw tulpen quiltje in het echt te zien.

Zoeken in deze blog