Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

zondag 26 oktober 2014

wat een weekend...

Het was me het weekendje wel.
Vrijdag begonnen met een theatervoorstelling van omdenken in Doetinchem. Mijn dochter Merieke had kaartjes geregeld en mij mee genomen. We hebben een geweldige avond gehad; ik kan me niet herinneren  dat ik zo lang achter elkaar gelachen heb. Buikpijn van het lachen dus. Omdat we Berthold Gunster kennen, kregen we een rondleiding back stage. Tot slot een leuk boek gekocht om  de filosofie nog eens te kunnen nalezen.
Hier een recensie van het boek 

Zaterdag met Annemiek  naar Veldhoven geweest. De laatste keer dat de OEQC daar georganiseerd is. Volgend jaar gaat deze internationale tentoonstelling naar Maastricht. De tentoonstelling had dit jaar het thema "oude meesters". Vorig jaar was ik van plan mee te doen met de wedstrijd, maar ik kreeg geen inspiratie bij dit onderwerp. Ik was dus erg benieuwd wat anderen ervan gemaakt hadden. Een quilt over oude klokken heeft gewonnen. Hier (klik) kun je alle winnaars zien. Het was duidelijk geen makkelijk thema. Ik vond de bedreigde zwaan van Hilde van Schaardenburg erg mooi. (Tweede quilt uit de bovenste rij)

Zij  had een deel van een oud schilderij gepakt en dat prachtig uitgewerkt. Dat is een goede manier om met een thema om te gaan, een leerpunt voor volgende keer.





Aan de achterkant van de quilt is goed gezien hoe prachtig de stof
door Hilde geverfd is.






Volgend jaar is het thema "het volk", daarin zie ik meer mogelijkheden. Annemiek en ik hebben afgesproken als we allebei hangen, gaan we er samen naar toe.

Er waren echter te gekke gastcollecties! Wat te denken van dat leuke italiaanse stel met hun immense quilts. Zie hiervoor de link van OEQC,  hier op facebook daar vind je de foto's en filmpjes, die je een indruk geven van alles wat er te zien was. Ik ben voorzichtig met het publiceren van foto's. Ik heb ook erg genoten van het werk van Grietje van Veen, en de quilts van de Britse groep, en een russische quiltster.

Zoals altijd was er veel te zien. Annemiek en ik waren er om half 11, en om half 2 hadden we de quilts in de grote zaal gehad. Lunchtijd dus. Daarna nog even langs de winkeltjes, er moest toch wat gekocht worden. Wol voor het punchen en basis materiaal bij Mijn eigen. 
Hier de materialen waar ik mee thuis kwam, exclusief een gelliplate voor iemand anders.

En zondag was er eindelijk tijd om bij te tanken en dit blogje te schrijven.

6 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Lachen is goed voor elk, dat heb je af en toe ook nodig....wat ben ik overigens blij met de links, die je vermeld hebt.....lekker genieten van de werkstukken.

janneke zei

Heerlijk zo"n weekend. En nu lekker nagenieten.

Hannie de Beer zei

Leuk toch, zo'n voorstelling. Het is goed om eens zo te kunnen lachen!
En ja Veldhoven, ik was er gisteren, en mijn voorkeuren zijn dezelfde als die van jou!

katrien zei

Ik was er zaterdag ook.
Nu nog lekker nagenieten.

quiltingmieke zei

piep ik vond de zwaan ook schitterend...en leuke buit heb je, en lachen tot je buik pijn doet, welk mens wordt hier niet beter van knuf

Jo Huijsman zei

Een top weekend geeft energie.

Zoeken in deze blog