Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

donderdag 9 oktober 2014

Round Robin en "brand meester"

versie 3 na bewerking door Liesbeth
Bij de fibermailgroep gaat een Round Robin (RR) rond.
Je maakt een middenblok, je verstuurt het en de volgende maakt er een rand omheen, de volgende persoon een tweede rand of een deel daarvan, enz.











Met 5 mensen doen we een Round Robin.
Vorige week heb ik een blok doorgestuurd. Het middenblok is van Hetty; een prachtige zelfgeverfde lap

versie 1 van Hetty



Christel heeft er als eerste mee mogen spelen en heeft 3 brede randen toegevoegd

Deze quilt kreeg ik eind september thuis . Ik heb besloten in de kleurstelling te blijven. Met een polyestervlies van Cordi heb ik de golvende lijnen op een zelfgeverfde katoen gestikt en iets doorgestikt met verschillende garens (die is nauwelijks te zien)



Ondertussen ben ik bezig met de volgende quilt. Ik wilde vanmiddag even snel 2 randen op kleur maken. Dus stof in de soda. Rode verf gepakt, de lapjes gespoten en de stofjes in de magnetron. Ik kon zo gauw niet vinden hoe warm en hoe lang. DUS............................................. de lapjes zijn in de fik gevlogen. Het huis stinkt van de  rook ( azijn helpt me die te verdrijven). DH beloofde me  al morgen een rookmelder te kopen, ik was natuurlijk weggelopen bij mijn werk toen het gebeurde.!!!!! Weer veel wijzer geworden, morgen eerst maar even navragen, hoe warm en hoe lang .

2 opmerkingen:

Jo Huijsman zei

Wat een geluk bij een ongeluk. Stel dat je prachtige boerderij zou zijn afgebrand. Ach en gewoon weer even opnieuw verven, maar er dan wel bij blijven hoor. Succes

Janny de Roo zei

Jeetje.....dat was schrikken....ik herken het "weglopen", nog gauw even iets anders doen en vervolgens gaat het mis....! Er bestaam ook spuitbussen om die luchtjes weg te krijgen hoor. Ruikt naar zeepsop !

Zoeken in deze blog