Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

dinsdag 20 maart 2018

en zo ineens is het 2018

Het is natuurlijk al weer enige tijd 2018, maar tot mijn verbazing zag ik dat het één na laatste bericht van 2016 is !!! 
Vandaag bekeek ik even de statistieken achter dit blog en dan zie ik dat er nog dagelijks mensen op de site komen om te kijken. Het schaamrood staat op mijn kaken.
Dat vraagt dus om een up-date !

"Wat houdt je bezig" vraagt Facebook iedere dag 

Deze week wordt de Tentoonstelling voor Miniatuurquilts ingericht in Apeldoorn.  Leuk om te gaan bekijken. Apeldoorn is mijn geboorteplaats en in de buurt van DOC Zuid (waar de tentoonstelling is) stond vroeger mijn lagere school. Hier kun je alle informatie lezen.

Ook van mij hangen daar 3 quiltjes, die vorig jaar zijn gemaakt / of afgewerkt.
Twee quiltjes n.a.v. een thema bij ArtQuiltenOost en 1 quiltje waarvoor ik de inspiratie heb gehaald in Nieuw Zeeland. In ieder geval wil ik even zien hoe ik erbij "hang". (Wij quilters hebben toch zo onze taalgebruik als het over quilts en hangen gaat.) Ik ga hier natuurlijk geen foto laten zien, misschien volgende week.



Ondertussen ben ik hier thuis druk bezig om de Jubileumuitdaging van het Quiltersgilde door te stikken. Op 1 mei moet deze ingeleverd zijn en dat gaat zeker lukken.
Ik had heerlijke lapjes gekregen: paars, oranje-bruin, veelkleurig gestreept en een rustige ecru-kleurige achtergrond. Een uitdaging dus. Zeker voor mij, ik heb al ongeveer 3 jaar niet met commerciële  lapjes gewerkt. Dus, ja je gelooft het niet, ik heb een lapje gekocht als basislap. Maar wat doe je dan met 4 kleine stukjes ?



Hebben jullie wel eens met ecoline geblazen?  ( ook heel leuk met kleinkinderen)
Dat deden we laatst met exQuS, daar hebben we foto's van gemaakt, die heb ik uitvergroot en een deel daarvan was de inspiratie voor de jubileumuitdaging. Leuk om te doen, heel anders dan ander werk van mij. Maar ik heb het met plezier gemaakt en ik zit nu zingend achter de naaimachine.


Over die naaimachine kan ik ook nog wat vertellen. Ik worstelde en mopperde altijd op  mijn Pfaff; een beetje gevoelig type wat betreft de draadspanning. Vorige week heb ik een workshop gevolgd bij "Wonderfil" en nu zijn we betere vrienden. Dus om de relatie goed te houden ga ik daar nog een tweede workshop volgen. Zeer de moeite waard.
Helemaal geen hoogdravende onderwerpen alleen maar basiswerk, welke naald bij welk garen, hoe inrijgen. Maar vooral ALLE garens mogen uitproberen. Als snoepen uit een  snoepjesdoos !

9 opmerkingen:

Christel Sins-Camp zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Janny de Roo zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
conny's quilts en creaties zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Jo Huijsman zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
رامز المثاليه zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
رامز المثاليه zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
johnypoipet zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Juan zei

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

Zoeken in deze blog