Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

woensdag 10 juni 2015

Mijn eigen expositie

Tijdens het textielfestival Weerribben was er een overzichtstentoonstelling van mijn werk. In een ruimte bij een prachtige B&B in Paasloo, waar ik een gedeelte van hun schuur kon gebruiken.

Voor het eerst een expositie opbouwen is een waar leerproces. Gelukkig heb ik een handige man want zonder hem was het me niet gelukt.

Quilts (traditioneel, eigentijds ) en nieuw werk hingen door elkaar. Het was erg leuk zo al mijn werk bij elkaar te zien. Een hele ruimte met nieuw werk inrichten zit er  niet in, zoveel werk heb ik nog niet na Quilten Speciaal; en juist dit genre "voor ieder wat wils" had wel wat. Natuurlijk waren er mensen die er in en eruit liepen maar er waren ook mensen die bleven hangen, luisteren en praten. Zaterdag zijn er 116 mensen geweest en zondag 201.

Mijn portret was voor veel mensen een binnenkomer (die stond  in het programmaboekje) en Wim herkenden de mensen meteen. "Ja dat is hem hoorde je dan."

koptische binding, inbinden van kaarten
Naast de quilts lag er informatie over de Dutch fibermail groep en heb ik de boekjes laten zien die ik met de kaarten, de bookpages en de Album Amicorum gemaakt heb.

 Ik had ook UFO's bij me, die heeft iedere quilter en die horen er gewoon bij.
Mijn levenssampler is veel gelezen. Al mijn weetjes en levensgebeurtenissen zijn daarin geborduurd met hele fijne bijna onzichtbare steekjes.


Mijn schetsboek van de cursus Quilten Speciaal is veel gelezen en over lutradur als nieuw materiaal zijn veel vragen gesteld. Ik heb verschillende keren de vraag gehad of ik ook workshops wilde geven. Ik ga workshopaanbod maken deze zomer.

We hebben hele gezellige dagen gehad, er is veel gelachen. Het weer werkte natuurlijk ook mee, want daardoor kwamen er veel mensen op de fiets, die door dat prachtige natuurgebied fietsten ( fietstocht van 28 km) en af en toe even een rustpauze hadden en iets bekeken.
De uitspraak "Dit is de mooiste locatie" is verschillende malen gehoord. Dus dank aan de eigenaren Louky en Pieter Bos van B&B Paasloërhof.


13 opmerkingen:

Aart zei

Mooi zo'n overzicht van je werk! Weer een ervaring rijker voor je volgende tentoonstelling.

Anoniem zei

je tentoonstelling zag er heel mooi en verzorgd uit. Jammer dat je zelf even afwezig was toen wij aan kwamen fietsen. maar wij zien elkaar vrijdag weer. Met die workshops gaat het zeker lukken je bent tenslotte een echte lutradurvrouw. Het inbinden van de kaarten zag er top uit dat wil ik graag nog eens van je leren.
Groeten Annemiek

els zei

Het was inderdaad een heel mooi overzicht van je werk Liesbeth in een schitterende locatie.
Een prima idee om workshops te gaan geven, dat gaat vast lukken met jouw enthousiasme en kennis.
Het was bovendien erg plezierig om je weer te zien en je man te ontmoeten.

Ellen zei

Jammer dat ik dit allemaal gemist heb ,maar ik ben blij met je blog kan ik alles op mijn gemak lezen,wat ziet alles er mooi en zonnig uit.

quiltingmieke zei

piep erg leuk je werk zo te kunnen tonen en echt veel bezoekers, top hoor knuf

Hannie de Beer zei

Prachtig dat je zon fraaie locatie had om je werk te tonen. Daar mag je trots op zijn! En leuk dat je workshops wil gaan voorbereiden. Geeft heel veel voldoening!

Anita zei

Wat ontzettend gaaf, daar mag je toch super trots op zijn, vind het heel jammer dat ik niet kon.

Jo Huijsman zei

Gefeliciteerd Liesbeth met je tentoonstelling. Super en zeer verdient. Je ben een echte quilt vrouw en wat fijn dat wij handige partners hebben die ons steunen.

quilting Jeannet zei

Ik lees het nu pas Liesbeth, wat vreselijk leuk voor je, en de locatie is zeker ook van belang bij zoiets leuks.

رامز المثاليه zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
رامز المثاليه zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
johnypoipet zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Juan zei

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

Zoeken in deze blog