Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

zaterdag 24 januari 2015

Eindelijk sneeuw....

Ik wilde al steeds sneeuwverven, want ik heb nog wat basislappen nodig voor quilts die de komende maanden gemaakt moeten worden. Deze week bezig geweest met een ontwerp op papier voor de tentoonstelling in De Weerribben.

Vanochtend lag er eindelijk sneeuw. Heerlijk eerst met de honden gewandeld en toen kratjes gevuld met sneeuw, een lap erop, sneeuw erop, verfpoeder uitstrooien en weer sneeuw erop. De lappen waren natuurlijk voor geweekt in de soda.
De resultaten zijn later deze week te zien.

De wandeling met de honden was heerlijk. Het is dan zo stil, omdat de sneeuw vermoedelijk maar 1 dag blijft liggen maar gauw wat foto's gemaakt.

8 opmerkingen:

Aart zei

Bij mij staan ook al 3 emmertje, we zullen niet de enigen zijn die genieten van wat uit de lucht is komen vallen.

mia zei

Hier viel niet zo veel in de tuin, maar toch een emmertje sneeuw kunnen redden.

miekequilt zei

Hier op Texel helemaal geen sneeuw. Maar of dat erg is? Ik heb net thuis tien meter geverfd, dus ben er even klaar mee. Maar ik denk dat als ik wel thuis zou zijn, ik voor de verleiding gezwicht zou zijn.

Hannie de Beer zei

Hier lag genoeg, maar gewoon vergeten, door allerlei andere dingen!
Wel spannend !

Janny de Roo zei

Ik waag me er nog steeds niet aan....waar blijfy de gesmolten sneeuw met verfstoffen.....?
Leuke foto's heb je weer gemaakt Liesbeth. Gaat het quiltfestival on de Weerribben net zo iets als in Groningen worden..?

els zei

Ben benieuwd naar je lappen. Sneeuwverven is voor mij niet weggelegd, maar ik compenseer het met ijsblokjes.

Johanna Zweden zei

O onze winter is bij jullie aangekomen, ziet er nu net zo uit als hier!

Succes met verven

Fijne zondag groetjes uit Zweden

Jo Huijsman zei

ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik hoop voor jou mooier dan mijn lappen.

Zoeken in deze blog