Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

vrijdag 21 november 2014

kerstmania

Hebben jullie de leuke blokken van Quiltmania ook gevonden ?
Annelies gaf een link naar de site van Quiltmania, waar iedere dag een kerstpatroontje komt.

Het wordt in een video duidelijk uitgelegd; mijn frans is  niet zo geweldig, maar dit is te volgen.
Hier mijn eerste blokje. Een werkje  voor op de bank

Van dit blokje heb ik een snellere versie gemaakt voor mijn kerstkaarten.







Mijn tweede blokje is ondertussen ook klaar;








Al vast een tip voor de breisters onder ons: de adventssjaal 2014 begint op 1 december, hier kun je lezen hoeveel wol je nodig hebt .
Iedere dag in december komt er een patroon dat samen een sjaal van 40 cm breed en 200 cm lang oplevert:

6 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuke kaarten worden het! Wel wat bewerkelijk als je er veel wil maken?

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende kaarten
Groetjes uit zweden een fijn weekeinden

Unknown zei

Leuk zijn de patroontjes he
Ik ben met het 5e blokje bezig
Misschien maak ik ze allemaal dan kan ik er een adventskalender van maken
Groetjes Gea

conny's quilts en creaties zei

Leuk hÉ Liesbeth, ik ga nr 8 straks al maken. Je kunt er je creativiteit helemaal in kwijt.

Jo Huijsman zei

Echt leuk hoor Liesbeth

quilting Jeannet zei

Hartstikke leuk Liesbeth, ik ben er ook mee begonnen, of besmet, tis net hoe je het noemt. Ik weet niet of ik ze allemaal maak, denk het niet, maar een paar zijn wel erg leuk!

Zoeken in deze blog