Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

dinsdag 8 april 2014

Wat een WEEKEND.....

Vrijdag ben ik naar de broodfabriek in Rijswijk geweest. Ik had 2 entreekaarten gewonnen met een wedstrijdje van Handwerken zonder Grenzen. In de nieuwsbrief van december stond een eerste oproep voor de mail art.  Je moest motiveren waarom je de kaartjes wilde winnen.
Ik heb toen geschreven dat ik lid ben van de dutchfibermail en dat die groep wel gevraagd kon worden om fibermail of mailart tentoon te stellen. Ze hebben dat opgepakt en  daarna groepen uitgenodigd mee te doen.
Ik stond op de lijst van de eregasten, ik hoefde me alleen maar te melden bij de kassa. En zo ging het ook.

De tentoonstelling was gezellig, niet zo groot als in Zwolle. Maar ik ervaarde de betrekkelijke rust als heel prettig.
Er was voldoende ruimte om met mensen te praten en alles te bekijken. Ik heb genoten van het werk van Ineke van Unen. Goed gekeken bij Annette Jeukens en Jacqueline de Jong, die waren bezig met het maken van kantachtig werk. Texture 21 had ook een paar prachtige werkstukken hangen.
Ik heb zelf wat verf en garens gekocht. En natuurlijk hebben we de mailart bekeken. Eigenlijk had ik wel meer respons verwacht. Er zaten veel bekende namen tussen van mijn  eigen fibermailgroep !

En toen zijn we (ik was samen met Hanneke van Quilten Speciaal) naar de Creadagen gegaan. Ik was namelijk op zoek naar Krafttex. Maar dit soort papier/leer/stof  mengsel is hier nog niet te krijgen. WEL was er een kraam met workshopjes  punchen Dat hebben we gedaan, wat was dat leuk.
Het is bijna meditatief. We gaan eindapril een workshop volgen in Breda.




Zaterdag waren we met een deel van onze Quilten Speciaal- groep bij elkaar. Om elkaar te stimuleren en te steunen met het begin van onze eindopdracht. Waardevolle feedback gekregen, waarmee ik weer verder kan. Het was een hele gezellige dag . Hier een klein stukje van mijn achterkant.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Inderdaad een druk maar leuk weekend! Ook ik was Zaterdag in Rijswijk, en vond het best rustig. Maar daardoor was alles goed te bekijken. De technieken van Annette en Jaqueline heb ik al eens uitgeprobeerd, erg leuk. En punchen is heel gezellig . Een paar jaar geleden heb ik een janome punch machine gekocht, best betaalbaar.
En ja die mailkaarten , de hoeveelheid viel me ook best tegen. Benieuwd wat wij terug krijgen?

Veel succes ook, met je eindopdracht!

Jo Huijsman zei

wat een fantastisch weekend heb je gehad. Wij hebben je gemist bij AQGO, maar ik kan mij voorstellen dat dit meer dan de moeite was.

Nienke zei

En wat is je voorproefje mooi... We kijken er naar uit!

Zoeken in deze blog