Wie ben ik

Mijn foto
Vragender, Achterhoek, Netherlands
Ik ben 70 jaar; vrouw van wim, moeder van 4, en van 4 schone kinderen, oma van 5. Wij wonen in de Achterhoek op het platteland. Kleuren brengen fleur in mijn leven. Werken met lapjes en verf is een bijna dagelijkse bezigheid. Reizen doen we ook met veel plezier

dinsdag 25 februari 2014

van alles wat....

Wat hadden we zaterdag een gezellige dag met Quilten Speciaal. We zijn die dag in 2 groepen aan het werk gegaan. Ieder lid van de groep moest een les of workshopje voor bereiden en uitvoeren, in het kader van didactische vaardigheden.
Ik had compositie als thema en ik  heb  de 10 regels over compositie van Molly Bang verteld en gedemonstreerd. Er waren zulke leuke opdrachten, ik heb genoten. Een ervan was anders werken met klei. We hadden kleuren uitgezocht en zijn al onze docenten langs gegaan : bijvoorbeeld maak er structuur in, overlap de kleuren.  Dit was mijn kleiwerkje. We hebben van alles gedaan, inspiratiekaarten gemaakt, lapjes gespeld, op zoek gegaan naar de bron van onze inspiratie.......


's middags moesten we onszelf en ons werk presenteren aan Hannie Spierenburg. Naar aanleiding van ons verhaal gaf zij ons aan het eind van de middag onze persoonlijke opdracht voor ons eindwerkstuk. Dit komt in september op de AT tentoonstelling van het Quiltersgilde te hangen in Arnhem.
Heb ik geen foto van mijn eigen tafel, wel van de tafel van anderen.  Maar hier een collage van mijn werkstukken van de cursus



Sleutelwoorden voor mijn eindopdracht zijn: groot, transparant, kleurrijk, structuren. Het brainstormen is al begonnen.






4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat een goed idee van de klei en van je presentatie! Mooie werkjes die je maakte. En natuurlijk succes met je eindopdracht, Ik ben benieuwd?

Jo Huijsman zei

Wat een leuk verslag van een fantastische QS. De inspiratie spettert er vanaf. De opdracht is spetterend, je kan er volgens mij heel veel mee. Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat.

christina zei

wat kun je in 1 dag dan veel van elkaar leren

Nienke zei

Leuk dat het woord Groot bij de steekwoorden zit, je bent er asn toe!

Zoeken in deze blog